• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

deloonwerker.nldeloonwerker.nl

  • Nieuws
  • Bemesting
    • Compost
    • Derogatie
    • Dierlijke mest
    • Drijfmest
    • Kunstmest
    • Mest uitrijden
    • Mestscheider
    • Sleepvoet
    • Vaste mest
  • Gewas & ruwvoer
    • Aardappelen
    • Graan
    • Grasland
    • Groenbemesters
    • Mais
    • Suikerbieten
    • Uien
  • Landbouwmachines
    • Balenwikkel- en persmachines
    • Combine en maaidorser
    • Hakselaar
    • Kipper
    • Kunstmeststrooier
    • Maaiers
    • Onderhoud
      • Brandstof
      • Tractorbanden
      • Verlichting
    • Rooier
    • Silagewagen
    • Sleepvoet
    • Zaaimachine
    • Zelfrijder
    • Zodebemester
  • Loonwerk activiteiten
    • Beregening / irrigatie
    • Grondbewerking
      • Eggen
      • Frezen
      • Grondverzet
      • Kilveren
      • NKG
      • Ploegen
      • Schoffelen
      • Woelen
    • Hakselen
    • Inkuilen
    • Maaien
    • Management
    • Onderzaaien
    • Onkruidbestrijding
    • Oogsten
    • Rooien
    • Slootonderhoud
    • Spuiten
    • Transport
  • Trekkers
    • Case-IH
    • CLAAS
    • Deutz-Fahr
    • Fendt
    • John Deere
    • Kubota
    • Massey Ferguson
    • New Holland
    • Steyr
    • Valtra
    • Alle trekkers
  • Mechanisatie
    • Amazone
    • Joskin
    • Kaweco
    • Krone
    • Kverneland
  • Partners
    • Corteva
    • HELLA
    • Traxx
  • Abonneren & Meer
    • Abonneren op vakblad de Loonwerker
    • Bedrijfsabonnementen
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op de Loonwerker aanpassen
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Trekker van het Jaar
    • Meedoen aan Trekker van de Week
  • icon

Eén jaar later: een inkijkje in de ontwikkelingen van de Ranger Diesel

Transport 22 april 2020

Al meer dan 20 jaar produceert Polaris off-road side-by-side voertuigen die beter presteren, harder werken en beter rijden. Eén jaar geleden, in April 2019, lanceerde Polaris de nieuwe Ranger Diesel als toevoeging op de bestaande Ranger line-up. Jarenlang onderzoek en ontwikkeling ging vooraf aan de lancering van het ultieme agrarische voertuig waarvoor onze gebruikers de inspiratiebron waren.  

Polaris Ranger Diesel

Eén jaar later kijkt Polaris terug naar het ontwikkelproces van de nieuwe Ranger Diesel.

“Het ontwerp en ontwikkelingsproces is begonnen met feedback van klanten”, aldus Frederic Mardon, Product Manager van Polaris off-road voertuigen EMEA. “We zijn al een hele tijd operationeel in de Diesel markt en hebben inzicht in klant data. Toen we naar de details gingen kijken zagen we dat klanten in verschillende landen hun voertuig op een andere manier gebruiken. In Europa bijvoorbeeld waren de gebruiksuren veel hoger en de omstandigheden waarin wordt gewerkt zwaarder vergeleken met de Noord Amerikaanse powersport klant. We zagen de mogelijkheid om de bestaande Ranger Diesel door te ontwikkelingen om deze geschikt te maken voor deze zware omstandigheden.”

Nieuwe diesel motor

De Ranger Diesel heeft een nieuwe diesel motor die extreme duurzaam en krachtiger is en een service interval heeft van 200 uur. Dit resulteert in lagere kosten voor de eigenaar. Dit is één van de vele upgrades aan de machine waardoor het meer geschikt werd voor de internationale markt.

“We hebben veel tijd in het veld doorgebracht met boeren en kleine ondernemers voorafgaande aan de ontwikkeling van het concept van de Ranger Diesel. De doelstellingen werden gedreven door de wensen van de klant die een verbetering wilde in betrouwbaarheid, duurzaamheid, prestatie en verfijning. Het onderzoek naar de wensen van klant begon in 2016 en in 2017 is het project goedgekeurd”.

Minder motorgeluid en 17% meer opbergruimte

De robuustheid en verfijning die door klanten als belangrijk werden bestempeld heeft geleid tot de Ranger Diesel met een chassis dat uit één stuk bestaat, een nieuwe grote voorbumper en een volledige bodemplaat die 50% meer bescherming biedt aan de onderzijde van het voertuig. Aan de binnenkant is meer beenruimte, 2,5 cm extra demping op het zitvlak, minder motorgeluid en 17% meer opbergruimte. Omdat de Ranger Diesel op basis van klantfeedback is ontwikkeld, was het ook belangrijk om het te testen in een echte werkomgeving.

“De insteek was om het de eerste keer goed te doen of anders de Ranger Diesel niet te lanceren. We hebben het voertuig in een aantal werkomgevingen getest tijdens het ontwikkelingsproces. In 2018 hebben we een aantal testvoertuigen ter beschikking gesteld voor specifieke Europese agrariërs en utility klanten. Het was essenitieel om in hun omgeving te testen voordat we besloten om over te gaan tot productie. De resultaten en klanttevredenheid waren overweldigend. Het gaf ons het vertrouwen om in februari 2019 over te gaan tot productie.”

We namen bestaande modellen als basis en lieten zien waar een diesel toe in staat is. Nu één jaar later is de Ranger Diesel een benchmark voor utility side-by-side voertuigen in de industrie. Met verfijnde prestatie, verbeterde ergonomie en de toonaangevende mogelijkheden is de Ranger Diesel gebouwd om de komende jaren op het hoogste niveau te presteren en harde werkers in Europa, het Midden Oosten en Africa van dienst te zijn. 

Bron: Polaris

Deel dit artikel

Primaire Sidebar

Recent nieuwsPartner nieuws
Vier tips voor optimale graslandbemesting
31 mrt

Vier tips voor optimale graslandbemesting

Develon
31 mrt

Doosan wordt Develon

Maximaal €160.000 vergoeding met de TEK-regeling
30 mrt

Maximaal €160.000 vergoeding met de TEK-regeling

Mechanische onkruidbestrijding
30 mrt

Mechanische onkruidbestrijding: maak een plan

De Loonwerker - mestcombinatie Duport DNL
29 mrt

DNL vult mechanisatieprogramma aan met dealerschap Duport

Toon meer

Aanbevolen voor jou!

Vier tips voor optimale graslandbemesting

Vier tips voor optimale graslandbemesting

Develon

Doosan wordt Develon

Maximaal €160.000 vergoeding met de TEK-regeling

Maximaal €160.000 vergoeding met de TEK-regeling

Themapagina's

BemestingGewas & ruwvoerLoonwerk activiteitenLandbouwmachinesTrekkers Mechanisatie

Beregening / Irrigatie

Hakselen

Inkuilen

Maaien

Management

Onderzaaien

Onkruidbestrijding

Oogsten

Rooien

Slootonderhoud

Spuiten

Transport

Eggen

Frezen

Grondverzet

Kilveren

NKG

Ploegen

Schoffelen

Woelen

Toon meer

Footer

Onze vakpartners

Logo vakpartner - Corteva
Logo vakpartner - TRAXX
Logo vakpartner - HELLA

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief

 *
 *
Vul hier uw e-mailadres in
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Contactpagina
  • Nieuwsbrief
deLoonwerker.nl

Copyright © 2023 Prosu Media Producties | Privacy | Algemene voorwaarden | Disclaimer

  • Nieuws
  • Bemesting
    • Compost
    • Derogatie
    • Dierlijke mest
    • Drijfmest
    • Kunstmest
    • Mest uitrijden
    • Mestscheider
    • Sleepvoet
    • Vaste mest
  • Gewas & ruwvoer
    • Aardappelen
    • Graan
    • Grasland
    • Groenbemesters
    • Mais
    • Suikerbieten
    • Uien
  • Landbouwmachines
    • Balenwikkel- en persmachines
    • Combine en maaidorser
    • Hakselaar
    • Kipper
    • Kunstmeststrooier
    • Maaiers
    • Onderhoud
      • Brandstof
      • Tractorbanden
      • Verlichting
    • Rooier
    • Silagewagen
    • Sleepvoet
    • Zaaimachine
    • Zelfrijder
    • Zodebemester
  • Loonwerk activiteiten
    • Beregening grasland en mais
    • Grondbewerking
      • Eggen
      • Frezen
      • Grondverzet
      • Kilveren
      • NKG
      • Ploegen
      • Schoffelen
      • Woelen
    • Hakselen
    • Inkuilen
    • Maaien
    • Management
    • Onderzaaien
    • Onkruidbestrijding
    • Oogsten
    • Rooien
    • Slootonderhoud
    • Spuiten
    • Transport
  • Trekkers
    • Case-IH
    • CLAAS
    • Deutz-Fahr
    • Fendt
    • John Deere
    • Kubota
    • Massey Ferguson
    • New Holland
    • Steyr
    • Valtra
    • Alle trekkers
  • Mechanisatie
    • Amazone
    • Joskin
    • Kaweco
    • Krone
    • Kverneland
  • Vakpartners
    • Corteva
    • HELLA
    • Traxx
  • Abonneren & meer
    • Abonneren op vakblad de Loonwerker
    • Bedrijfsabonnementen
    • Proefnummer aanvragen
    • Uw abonnement op de Loonwerker aanpassen
    • Adverteren
    • Contactpagina
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Meedoen aan Trekker van de Week
    • Trekker van het Jaar
Deloonwerker maakt gebruik van cookies
Deze site maakt gebruik van cookies. Door op "AKKOORD" te drukken, gaat u akkoord met alle cookies. Pas uw voorkeuren aan bij instellingen als u de cookies niet (allemaal) wilt accepteren.

Zelf instellenAKKOORD
Privacy & Cookies

Privacy statement

Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.
Noodzakelijk

Noodzakelijke cookies gebruiken we om de basisfuncties van de site te kunnen laten draaien. Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens.

Advertenties

Door middel van deze cookies kunnen wij profielen en doelgroepen opbouwen van onze gebruikers zodat wij de inhoud van onze websites en apps, zoals video's en advertenties, kunnen afstemmen op de gebruiker en de content. Deze herkenning vindt plaats op bedrijfsniveau. Er worden geen persoonsgegevens verzameld.

Social media

Deze cookies kunnen worden gebruikt door de verschillende sociale media functies die we op onze website hebben geplaatst. Dit om jou in staat te stellen onze inhoud met uw vrienden en netwerken te delen. Ze bouwen een profiel van jouw interesses op. Dit kan van invloed zijn op de inhoud en berichten die je op social media ziet. Als je deze cookies niet toestaat kun je de sociale mediaknoppen wellicht niet zien of gebruiken. Deze cookies maken het ook mogelijk om embeds van YouTube, LinkedIn, Facebook, Instagram etc. te tonen in artikelen

Opslaan en accepteren