De eerste Nederlandse Kröger balentransportwagen is voor loonbedrijf Ronald Bos

19 jun 2019

Bericht

De eerste Nederlandse Kröger balentransportwagen i

Loonbedrijf Ronald Bos heeft de eerste Kröger Agroliner balentransportwagen van Nederland in gebruik genomen. Efficiëntie, flexibiliteit en multifunctionaliteit gaven de doorslag bij zijn keuze.

Kröger heeft de eerste balentransportwagen in Nederland verkocht aan Loonbedrijf Ronald Bos in het Friese Hoornsterzwaag. Voor Bos zijn (Nederlandse) primeurs bijna een gewoonte geworden in de 25 jaar dat hij actief is. Zo kocht Bos ooit de allereerste Claas Cougar, de eerste Krone Big M’s, de eerste Strautmann Verti-Mix 2000 SF voermengwagen en de eerste Krone non-stop balenpers. Nu dus een Krögerbalenwagen. “Hiervoor heb ik 24 jaar ronde balen getransporteerd met een oude vrachtwagenoplegger”, zegt hij. “Maar die was op en ik was het gedoe met spanbanden ook beu. Zeker met ronde balen en met wind erbij, is dat een heel gedoe en ben je zo 20 minuten kwijt met goed vastzetten.”

Agritechnica

Dat hij bij Kröger uitkwam was toeval. “Ik had al verschillende balenwagens gezien op de laatste Agritechnica, maar toen de Nederlandse fabrieksvertegenwoordiger aankwam om over een afschuifwagen te praten, die ik (nog) niet gebruik, raakten we in gesprek over de balenwagen.” Bos wilde een flexibel inzetbare multifunctionele wagen en waarmee hij wil kan rijden met de armen omlaag.

Bij het laten zakken van de zijarmen beweegt de bovenste arm naar de onderste toe en 'landen' ze beide tegen de zijkant van de laadvloer

Zij-armen

Dit houdt in dat er gestuurd, geladen en gelost moet kunnen worden met de armen omlaag en dat ze niet te laag moeten hangen in verband met oneffenheden. Hierdoor kwam hij haast vanzelf bij Kröger uit waarbij de zijarmen die de balen zekeren tijdens transport, omlaag en naar elkaar toe bewegen en rusten tegen de laadvloer van de wagen. De vooras met draaikrans en de gedwongen gestuurde derde as kunnen zo vrij bewegen en de armen raken onder geen beding de grond. “Bovendien kan ik de wagen ook gewoon als platte wagen gebruiken zonder de hydrauliekslangen aan te sluiten. Dat is praktisch als ik niet op de openbare weg hoef te komen. Ik wil een wagen waar ik altijd mee kan rijden.”

De gedwongen gestuurde achterste as krijgt zijn olie van een grote cilinder die door de draaikrans van de voorste as wordt aangestuurd

Dit betreft een artikel uit vakblad deloonwerker.nl. Wilt u het gehele artikel lezen of meer van dit soort berichten? Neem dan een abonnement op vakblad deloonwerker.nl!

Meer informatie

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op!

Ing. Symen van der Veen | Verkoop Kröger in Nederland en België

Tel. +31 651572523

Email: verkoop@agroliner.nl 

Website: www.agroliner.nl

Heeft u vragen over producten of diensten uit dit artikel? Stel hier uw vraag!
Er wordt alleen gereageerd op serieuze vragen.

Gerelateerde artikelen

De eerste 2 Kröger Terraliner grondkippers staan i

De eerste 2 Kröger Terraliner grondkippers staan in Nederland

7 mrt 2019 Bericht
De eerste 2 Kröger Terraliner grondkippers staan in Nederland
Postel dealer van Kröger Fahrzeugbau in het oostel

Postel dealer van Kröger Fahrzeugbau in oostelijk Overijssel

19 nov 2018 Bericht
Postel dealer van Kröger Fahrzeugbau in oostelijk Overijssel
Van den Berg Keijsers bv uit De Rips dealer Kröger

Van den Berg Keijsers bv uit De Rips dealer Kröger Nutzfahrzeuge in Noord-Brabant

2 mrt 2018 Bericht
Van den Berg Keijsers bv uit De Rips dealer Kröger Nutzfahrzeuge in Noord-Brabant


Vakpartner nieuws

Wat is HVO diesel?

Wat is HVO diesel?

28 mei 2019 Bericht Traxx
Wat is HVO diesel?
Aan welke eisen moeten dieseltanks voldoen?

Aan welke eisen moeten dieseltanks voldoen?

13 mei 2019 Bericht Traxx
Aan welke eisen moeten dieseltanks voldoen?
Hoe ontstaat bacteriegroei in diesel?

Hoe ontstaat bacteriegroei in diesel?

8 mei 2019 Bericht Traxx
Hoe ontstaat bacteriegroei in diesel?

Bezoek onze vakpartners

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren Verder zonder cookies